Ingatlanhirdetéssel a sikeres ingatlanértékesítésért

ingatlantarlat - elrettentő ingatlanhirdetés-fotóSenki sem lepődik meg azon, ha egy ingatlankereső látogató ijedten becsukja a számítógépét (lehet, hogy még a konnektorból is kihúzza a vezetéket), ha egy ingatlankereső oldalon olyan képet lát, mint amilyent mi most “elrettentésül” közzétettünk.

Ha az asszony rendesen tálalja emberének a napi étket, akkor még a paradicsomos sóskapürét is örömmel fogadja; miért lenne másképpen ez egy ingatlanhirdetésnél, egy ingatlanhirdetés képénél? 🙂

Az ingatlan hirdetése, az ingatlan keresése – valljuk be őszintén – nem a mindennapi tevékenységeink közé tartozik, és hajlamosak vagyunk arra gondolni, hogy nincs ennek semmi titka, egyszerűen megoldható a feladat.

Igen, látszólag egyszerű a feladat: leírni pár sorban, hogy milyen ingatlant kínálunk és mennyiért, meg bezavarjuk az embert a mobiljával a lakásba, kattintgasson már kőrbe-karikába a lakásban, feltöltjük valahova a hirdetést, és várjuk a sült szerencsét… 😉

A következő sorokban szeretnénk segítséget nyújtani ahhoz, hogy bárhova korrekt hirdetést tudjon elhelyezni az, aki komolyan gondolja, hogy ingatlanát értékesíteni szeretné:

1. Kissé banálisnak tűnik, de az első és legfontosabb: tisztázzuk magunkkal, családunkkal, hogy az ingatlanunkat valóban szeretnénk értékesíteni.

Számtalan alkalommal találkozni olyanokkal, akik unalomból, szórakozásból, kíváncsiságból adnak fel ingatlanhirdetést. Nos, nekik nem kell tovább olvasniuk, adják fel úgy a hirdetésüket, ahogyan ők azt gondolják…

2. Az ingatlanhirdetés alapeleme: üljünk le magunkkal, családunkkal, az érdekeltekkel, és őszintén, vágyaktól mentesen határozzuk meg ingatlanunk valódi értékét. Valódi érték alatt most azt értjük, hogy mennyibe került számunkra az ingatlan, amelytől – bármilyen oknál fogva – szeretnénk (vagy muszáj) szabadulni.

Maradjunk a realitások talaján: azért, mert a pazar fürdőszobát saját kezünkkel építettük, az nem jelenti azt, hogy 3x annyit ér, mint amennyibe nekünk került. Hogy a gyönyörű virágoskertünk összes növényét minden nap végigpusziljuk, az nem jelenti azt, hogy a terület ára3x annyi, mint a szomszéd dudvás földje. Csak reálisan…

Azért fontos az ingatlan valódi, reális értékét meghatározni, mert egyrészről megmutatja, hogy meddig érhet legrosszabb esetben a takarónk (mennyit kell hozzátennünk, mennyi hitelt kell felvennünk, ha másik ingatlant szeretnénk venni), továbbá az eladási kínálati ár és a valódi ár közötti különbözet lesz az alkutér, a mozgástér, amikor már “élesre” fordul a helyzet.

Természetesen, akkor jár a legjobban mindenki, ha szakértő ingatlan értékbecslő véleményét kéri ki. Az ingatlan vételára és egy ingatlan értékbecslés ára közötti különbség olyan nagy, hogy igazán megéri a befektetés egy szakvéleménybe – a többszörösét hozhatja…

3. A legtöbb ingatlanhirdető oldal nem korlátozza az ingatlanhirdetés szövegének hosszát, de azért tartózkodjunk megírni a Háború és Béke újabb kötetét.

Ismertessük az ingatlant alaposan, de tartózkodjunk a személyes túlzásoktól; gondoljunk arra, hogy amikor mi állunk neki ingatlant keresni, akkor mire vagyunk kíváncsiak, és ehhez tartsuk magunkat.

Erősen töprengjünk el azon, hogy mi is legyen a hirdetésünk címe. Többnyire a hirdetés címét emelik ki a hirdető felületek, így pl. az Eladó lakás Pécsett cím az pont annyit ér, mint németben a nix. Milyen lakás, mekkora lakás, melyik városrészben.

Legyen a cím rövid, tömör, sokatmondó: 61 nm-es téglalakás Pécs-Urávárosban eladó.

A részletes leírás első mondatában mindig adjuk meg a legalapvetőbb információt és szándékot. Pl. Pécs-Uránvárosban 61 nm-es téglaépítésű, 2. emeleti, 2,5 szoba összkomfortos lakás eladó vagy kiadó, esetleg csere is érdekel.

Célszerű szűkítve közelíteni az eladni kívánt ingatlanhoz leírásunkban is: Település — Településrész — Utca, házszám. A tágabb környezettől haladjunk a szűkebb felé: A lakás Pécs nyugati városrészében, Uránvárosban található a Kőrösi Csoma Sándor utca 5/B. II/9. szám alatt, csendes, nyugodt, zöldövezeti környezetben.

Ismertessük az ingatlant alaposan, minden fontos részletre kiterjedően. Az fontos például, hogy a lakás milyen tájolású, milyen elrendezésű, milyen felszereltségű, milyen komfortfokozatú, mikor költözhető, de az nem annyira fontos, hogy milyen okból akarjuk (kell) eladni. Az ismertetés közben térjünk ki az előnyökre, az értéknövelő dolgokra (szigetelt, déli fekvésű, klimatizált, riasztóval ellátott, internetes csatlakozás, stb.), de hallgassunk diszkréten a nem igazán fontos dolgokról (pereg a festék a korlátról, mázolni kellene a nyílászárókat, stb.).

Az alaposan, figyelmesen, a szükséges részletekbe menő hirdetési szöveget gondosan nézzük át úgy helyesírásilag, mint tartalmilag, majd mentsük el a szöveget a számítógépre, egy külön erre a célra létrehozott mappába, hogy ne kelljen sokat gondolkodni, ha több felületre is elhelyezzük a hirdetést.

4. Bármennyire is meglepő, de számtalan felmérés rámutatott arra, hogy az emberek imádnak képeket nézegetni. Szinte mindegy, hogy mások családi képét, vagy cukiságok képét nézzük, lényeg az, hogy az olthatatlan kíváncsiságtól hajtva lássuk mások életét, helyzetét, környezetét bemutató, megmutató képeit.

Ettől a felismeréstől hajtva ne is gondoljunk arra, hogy ingatlanhirdetésünkhöz nem mellékelünk néhány fotót!

Az ingatlan leírásokkal ellentétben, az ingatlanhirdető oldalak a megjelenítendő képek darabszámát, és/vagy méretét korlátozzák. A korlátozás az egyik oka annak, hogy nem mindegy, milyennek mutatjuk be lakásunkat. A másik ok pedig az, hogy a leendő vásárlónknak már itt be kell mutatnunk, nagyon célszerű bemutatni, hogy mivel fog találkozni, ha tényleg érdeklődik. Könnyebb vizuálisan megfogni az érdeklődőt, mint egy végtelenül aprólékos leírással.

A mai, modern telefonok fényképezőgépei teljesen alkalmasok arra, hogy nappali fény mellett normális képet készítsünk (persze, ha akad a háznál rendes fotómasina…), ne sajnáljuk a memóriát, tárhelyet: csináljunk vagy 50-60 képet, hogy a végén a legütősebb 10-hez felhasználjuk őket.

Mielőtt azonban nekiállnánk fotózni, rakjunk rendet – mondjuk egy havi nagytakarítást követő időpontot válasszunk; akkor fotózzunk, ha a macska, vagy a gyerek nem az asztal tetején gubbaszt, egy fél kenyér társaságában, ha az ágyneműt elraktuk, és az ágyat letakartuk, ha a szobaasztalon egy diszkrét virágcsokor díszeleg, nem pedig a rogyásig telt hamutartó, ha a fürdőszoba ragyog a tisztaságtól, és nem az öt csokis-jaffás alsógatya vigyorog a szennyesből a kép egyik sarkában, ha az ablak csillog-villog, és nem a kéthónapos madárszar villan hosszú csíkban…

Jellemzően igyekezzünk minél nagyobb részt átfogni a képeinkkel; nem a fogmosópoharat kell totál közelről a tükörrel fotózni, hanem a komplett fürdőszobát, egy-két-három különböző, átfogó nézetű képen.

A fotózásnak van egy másik része is, amire figyelnünk kell: vagy fekvő, vagy álló felvételt készítsünk (méginkább: csak fekvőt!), mert a hirdetések megjelenítése – jellemzően – a 4:3 arányú képekhez van felkészítve, sőt, nem is kevés olyan hely van, ahol a rendszer automatikusan elfordítja a nézetet, ha álló felvételt észlel.

Ugyancsak a fotózáshoz, azaz a fotózás utáni kezeléshez egy nagyon fontos tanács: Ahogyan azt már említettük, a képek darabszámát/méretét/összméretét sok helyen korlátozzák, leginkább az ingyenes ingatlanhirdetési oldalakon.

Ha a mai, modern gépek felbontását nézzük, akkor eredetiben csak egy képsarkot tudnánk feltölteni, ezért az elkészült képeket valamilyen egyszerű képszerkesztő programmal még kicsinyíteni, tömöríteni kell. Leginkább az 1024×768 és a 800×600-as méretű képméretet javasoljuk, a weboldalakon történő megjelenés esetén a 100 dpi sűrűség bőven elegendő lesz, és így jelentős képfájlméret-csökkenést tudunk elérni.

5. Végül, de nem utolsósorban, beszéljünk a hirdetések elhelyezéséről. Most nem említjük külön-külön, hogy melyek azok a nagy oldalak, amelyekre feltétlenül érdemes kihelyezni a hirdetésünket. Mi csak azt tanácsoljuk, hogy derítsenek fel minden létező és alig létező helyet, ahova az ingatlanhirdetést közzé lehet tenni.

Mi két dolgot mondunk, gondolunk erről: minél több hirdetési felületen jelenítünk meg egy ingatlant, annál több az esélyünk arra, hogy annak mondanivalója eljut egyáltalán a (várt) címzetthez.

A másik dolog, hogy nem kell megrémülni, ha egy ingyenes hirdetést követően pár ingatlanközvetítő is jelentkezik, hogy kössenek szerződést; ez többletterhet nem ró az eladóra, ő akkor is annyit kap kézhez, amennyire ő gondolt, de legalább szakkezekben tudhatja az ügyet, egy specializálódott szakember úgy látja, hogy vannak az ingatlannak olyan erényei, amelyekkel sikerrel lehet harcba szállni a vevőért.

Mindenkinek sikeres hirdetést, adásvételt kívánunk, helyezzék el több helyre is hirdetésüket, de az INGATLANtárlat-ot ne feledjék ki a sorból! :